tirsdag 5. november 2013

På reisefot

Tenkte jeg skulle slå ihjel litt tid på flyet fra Shanghai til Bangkok. 

Flyet tilhører Shanghai airlines og ansatte ombord byr på noe av den dårligste servicen jeg har opplevd. 

Mulig jeg begynner å bli bortskjemt med ThaiAir som alltid yter Max på servicesiden. 

Men nok om det.... eller litt til. Servicen er faktisk så ille at det er blitt et samtaleemne mellom passasjerene, og flyvertinnen stakkars prøver så godt hun kan å holde masken samtidig som hun prøver og forklare at det ikke er mer drikke igjen. 


Men som dere ser så legger ikke dette store demperen på humøret. Morten har på grunn av ingen tilgang til rødvin konvertert til Buddhismen. 

Men får å forstå reisen vi nå har utført så må jeg ta dere med fra starten. 


Utgangspunktet for meg er jo alltid Chiang Rai flyplass. 


Fra Chiang Rai flyr jeg til Bangkok.

Første flyet tar av klokken 10.05 så di som kommer fra Norge har allerede landet i Bangkok og er trygt levert på hotellet.

På grunn av reiseplannene så må vi ta en natt i Bangkok før vi drar til Kina.


Og min plan er å ta en bedre middag på en meget kjent restaurant som ligger i 64 etasje på LeBua hotell. For de som har sett filmen Hangover 2, så er det her Mr Chao blir tatt av CIA. 


LeBua er et landemerke i Bangkok, dette er fra 64 etasje. 


Så når jeg tar med kunder her oppe, så blir det en opplevelse som de ikke glemmer så lett. Først en drink i baren med den utrolige utsikten.

Så en dilldall middag som jeg kaller det, spør du meg så er en drink i baren nok. 

Det er utsikten og atmosfære som er spesielt, ikke maten.


Det blir ikke noen senkveld, for vi må stå opp før sola får og dra til flyplassen dagen etter. 


I Kina blir det tur med kuletoget som er oversatt fra Bullet-train. Å det går som ei kule å, vi klarer akkurat og komme over 300 km/t med dette toget. 
Og det må gå fort skal vi rekke alt som står på timeplanen. 


Her suser vi igjennom den Kinesiske landsbygda i en voldsom fart. 


Fabrikkbesøk og produktesting står først på timeplanen. 


Her tester vi et nytt verktøy som skall produsere et nytt produkt for posten Norge. 


Når tempoet er høyt så blir det ikke alltid tid til og sitte ned og spise et bedre måltid. Her er det stående lunsj før vi haster videre.


Og på messen i Shanghai handler det om produkter til industrien.  Kjedelig for noen, men for oss er dette mitt i blinken.


På messen ser vi også en model av Kinas stolthet, togene som forflytter Kineserne lange avstander på ekstrem kort tid.


Det er ikke lett og ta gode bilde med en IPhone, men på messen er det en stor plakat som jeg kan ta bilde av for og gi dere et inntrykk av størrelsen på Shanghai. 


Her fra en litt annen vinkel. 


Men på vei til flyplassen så henger vi ut av vinduene for og prøve og ta noen bilder av gigant byen. Det blir ikke noe særlig godt resultat.


Det var en ting jeg nesten glemte og vise dere. Verdens største kaffe!! Det er ikke en tskje som ligger siden av koppen men en voksen spiseskje. 

Å det som var morsomt med denne koppen, var at vi måtte ha tilgang til trådløstnett, vi så en kaffe med WiFi, og vi hastet in for og bestilte 2 kaffe for og få nett-tilgang. 
Men vi hadde det travelt så kaffen ble bare stående urørt. 
Kanskje ikke så morsomt gjenfortalt her, men vi lo iværtfall godt.

Og nå sitter vi på flyet på vei tilbake til Thailand, å det med en godt følelse. 

Å reise i Kina byr bestandig på spenning og nye opplevelser, men det er alltid godt når du er igjennom passkontrollen på vei tilbake. Det blir rett og slett for stort og får mye på engang for en som har vokse opp i Trondheim. 

Da skall jeg legge fra meg telefonen for denne gangen og når jeg finner et trådløstnett så trykker jeg på send så dere får lese dette. Men jeg bestiller ikke kaffe da. Haha..


1 kommentar:

Min pensjonisttilværelse sa...

Artig å være med på denne til Kina. Å så spennende med den baren i 64etasje. Noe å tenke på neste gang vi er i Bankok. Noe må enn jo strekke seg etter.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...