lørdag 17. august 2013

Lekestund på Namlat

Tester vårt nye leketøy, en kamerakran fra XSORIES 

Kamera som var med i testen er et NIKON D7100 (1,2kg) og et GoPro Hero 3 (180g) 

Det er klart mindre arbeid med et GoPro kamera montert på krana, men det var samtidig godt å ha litt vekt på da det er litt utfordring med vingling under opptak. 

Her er litt av resultatet.

For di som ikke får frem videoene gå til. 








NIKON DSLR D7100. Dette veier 1,2kg og er derfor en større utfordring når du har montert krana på en tripod/ stativ. Med litt øvelse så finner jeg en teknikk som fungerer. 
Jeg passer på å ha en plass kamera kan vile når jeg ikke filmer. 
Hadde vært fint med en kobbling mellom Tripod og Krana med større flate og kulelager for enklere å manøver sideveis.
Her bruker jeg ingen fjernkontroll, så det blir litt knoting i utførsel.


Her justere jeg Tripoden til samme høyde som Krana så jeg kan vile kameraet på bakken


Et GoPro kamera fungere bedre med tanke på å bevege krana i en jevn bevegelse, fjernkontroll gjør jo dette til en lek for amatører som meg. 

Det er også morsommere med et kamera du ikke trenger å være så redd for om du dunker borti noe, kamera er godt beskyttet.


Krana strekker seg langt når du justerer til full lengde, her står det stabilt og godt uten å måtte passe på så det ikke går over ende. 


Enkelt med godt gripetak for lengdejustering 


Fest fjernkontrollen å du har full kontroll 


Krana har også er krokfeste viss jeg trenger motvekt.


Teknisk fugl som gir deg en ny vinkel på dine omgivelser.

Legg merke til de små koblingstykkene under kamerat, her kan du justere deg in til en perfekt vinkel.


I tilegg til fjernkontroll så er det også tilgjengelig App til GoPro så du kan kontrolere kamera fra din Smarttelefon eller nettbrett. 

Det gjør det også enklere å se filmen før du legger den på minnebrikken.


For meg som har film og foto som en liten hobby så er jo dette et produkt jeg har plassert høyt på ønskelista. 

Og her er den.  X-Crane fra XSORIES 

http://www.xsories.com/
http://gopro.com/












5 kommentarer:

Bjørn Tore sa...

Ser at du ble fornøyd med utstyret. Kulle filmer, jobb søknad til marketing avdelingen hos oss i XSories?

Unknown sa...

Søknad om å teste flere produkter ;-)

BrittB sa...

Stilige filmsnutter!!!
He, he kan tenke meg at dette er leketøy for store foto/film - interesserte gutter! :-)

Min pensjonisttilværelse sa...

Liker

Marita sa...

Du er så flink til å redigere filmer! Ser virkelig ut som en reklamesnutt for xsories og gopro :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...