fredag 29. august 2014

Da er vi gang igjen

Jeg har det godt her jeg sitter på terrassen mens regnet pøser ned! Det er midt i regnsesongen så sola er hjertelig velkommen når regnskyene tar en pause no og da.

Men i dag blir det ingen sol og se, kun mørke skyer over Namlat. Men det er kun skydekket som skaper en tung fredagstemning, for her på Namlat er det ekstremt god stemning for tiden.

Etter en hektisk periode har nå mye av våre langsiktige planer falt på plass. Og jeg kjenner trykket avta noe etter et arbeidsomt 1/2 år.

Vi hadde lovet oss selv å ta det med ro når det gjelder byggeprosjekt på Namlat i år, men det ville seg ikke slik. Vår lille Trading bedrift har vokst seg stor og krever mye tid og omsorg, så vi måtte gjøre en investering i Namlats fremtid.

Etter gjerde var ferdig, begynte vi med en gartnerbolig, samtidig hengte vi opp skilt hvor vi søkte etter Gartner og Hushjelp.
Byggingen var igang, ny vei til gartnerbolig og bambusalleen inn til Namlat ble gravd opp og erstattet med busker. Samtidig har vi kjørt på grus foran fjøset.

Så tilbake hvorfor stemningen er så bra fortiden, samtidig som alt dette var igang så har jeg også skaffet meg et større nettverk så vår lille bedrift kan bygges mer solid for fremtiden.

Hagen på Namlat er den viktigste biten av det hele, og den blir nå ivaretatt av vår nye gartner med frue, som for en måned siden flyttet in på Namlat.

Så det er grunne til at jeg sitter her og nyter pøseregnet fra mørke skyer!

Nedenfor er bilder fra Namlat tatt i går når skydekket forsvant en liten periode.


Gartnerboligen har vi plassert i ene hjørne av tomta.

Sidenav har vi bygd redskapsbod, alt av utstyr som kreves for vedlikehold av Namlat


 Oppgradering av innkjørsel, aldri mer iambus!

 Det blir ivertfall ikke et gjørmhøl og kjør i nå.


 Fiskedammen holder godt med vann nå i regnsesongen.

Dette var i går


Dette er i dag


En liten film fra Nord Thailand


Ha ei fin helg





3 kommentarer:

Min pensjonisttilværelse sa...

Gøy å se deg tilbake til bloggen. Får litt lyst til å besøke Namlat når jeg ser bildene. Staslig film. Blir imponert hver gang.

Bjørn sa...

Fin film. Det ble mye bedre når bambusen var fjernet. Mere åpent. Bra jobba.

BrittB sa...

Så bra at du er tilbake i blogginga! :-) Du er god på å lage film, artig! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...