torsdag 23. januar 2014

Fuel for the body - Time for the mind

Hei igjen folkens

Håper dere har kommet dere godt igang med det nye året. Her i Chiang rai er det et høyt tempo fra solen står opp til den forsvinner igjen på kvelden.

Det har vært en kald start på det nye året i nord Thailand. Men det kan virke som om vi går mot varmere tider. 

Samtidig så må vi bare utnytte det kjølige været med høy aktivitet, når April og Mai kommer så er temperaturen over 30 grader igjen. Da kommer aktivitets nivået betraktelig ned. 


Ellers så er Morsan og Farsan på besøk og hjelper til med daglige gjøremål. Fint med hjelp når det er mange baller i luften.

Men samtidig får vi også tid til mange hyggelige restaurant besøk og noen utflukter i ny og ne.

Vi nærmer oss også det Kinesiske nyttår og som jeg skrev i det forrige innlegget, hestens år kommer til å ha et høyt tempo. 
Det merker jeg allerede. Vi er igang med årets første og eneste byggeprosjekt, håper jeg! 

Vi rammer nå inn Namlat i sølv ;-) 

Nei da! 


Vi er igang med å sette opp 400 meter med gjerde rundt eiendommen. Og vi har bestemt at det er det eneste byggeprosjekte med litt dimensjoner som skal gjøres i år. 


Etter 5 år med bygging så er det på tide å bygge andre verdier. 


Hjertesakene her på Namlat har også tatt et skritt videre. Takket været min gode venn Tom Erik Rennan, så er vi også nå på det berømte sosial nettstedet Facebook. 

Må innrømme at jeg personlig ikke har noe dyp kjennskap til fenomenet, så jeg ble positivt overrasket da jeg fikk presantert Namlat på Facebook. 

Så får jeg håpe at vi er flinke med bruken av det sosiale nettverket, og ikke blir plagsomme for våre FB venner. 

Samtidig håper jeg at dere liker det vi gjør. Og hjelper oss med vår hjertesak. Så del og like i vei ;-)


I jakten på antioksidanter og annet snadder til kroppen vår, er vi nå kommet til tørket frukt.


Jeg skal ikke gå i dybden når det gjelder de ulike fruktene som egner seg i tørket form. Men se i din lokale butikk, som regel i næreheten av fruktdisken. Der kan det hende du finner noe du kan prøve i teglasset. Blåbær, aprikos eller lignende. 


Har du bær i fryseren fra fjorårets turer i skog og mark, prøv og tørk dem på svak varme i stekovnen. Dette er vel for de vidrekommende, men uansett tørket frukt og bær sammen med Te gir deg nye smaksopplevelser, det garantere jeg!! 


Vi jobber med og få noen typer med tørket frukt på Te butikken i nær fremtid. 


Ellers så vi jeg benytte anledningen til og takke alle som har kjøpt startpakken fra Namlat.com håper den varmer dere godt i vinterkulda.

Det varmer våre hjerter hver gang vi drar til postkontoret for å sende pakker til Norge. For hver pakke som drar så håper vi det kan være en ambassadør for Namlat og en ny deltaker i jakten på antioksidantene.


Vi ønsker også tips fra dere når det gjelder nye opplevelser og smaksopplevelser med teglasset.

Etter å ha brukt teglass i noen år nå, så merker jeg at det er enkler å finne roen og det tar kortere tid å finne ut av ting. 

Det hjelper og bo i rolige omgivelser, det er selvfølgelig en fordel!

Men samtidig så er det høy aktivitet under topplokket. Hjerneaktiviteten kan ha ekstremfart til tider, og det gjelder alle former for hjerneaktivitet, gode eller dårlige. 


Det er da det er godt og ta frem teglasset og gi deg selv.

Påfyll til kroppen og tid til hjernen. 

Men jeg syns det blir tøffere på Engelsk 

Fuel for the body - Time for the mind.

Enjoy this short movie to be inspired.




Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...