onsdag 7. august 2013

Kofferten full av gode minner

Ja da sitter vi på flyplassen klar for første etappe mot varmere strøk. 

Jeg får en følelse av å være en trekkfugel som har vært i nord for å vokse. 

For vi har begge vokst på denne turen, jeg i kg og Sandra i kunnskap. Også har vi den personlige harddisken full av gode minner.

Når du er så langt unna familie og venner er det lett å glemme hvor sterke bånd vi har knyttet opp gjennom årene, så til alle de som har gitt oss kost og losji. Takk skal Dere ha !


Et spesielt øyeblikk opplevde jeg da jeg besøkte en barndomskompis en sen kveld, vi ble sittende å se på sommer båten som var på vei til Frøya, båten gikk i tykk tåke å musikken som spilte var trøndersk rock. 

Etter en stund spurte han meg om jeg kjente igjen båten, jeg så ut som et spørsmålstegn. 

Skulle jeg kjenne igjen denne båten? Nei, kunne ikke si at det var noe kjent med den.

Men det var noe kjent med denne skuta. I Januar 1986 gikk jeg å kompisen ombord i båten Ragnvald Jarl for å mønstre på som sjømen i en forlenget arbeidsuke på skolen.

Nå begynte minner å strømme på, det ble en lang kveld.


Dagen etter var vi der i tåkehavet å så på sommeråpent på direkten, en uforglemmelig kveld.


Sandra begynner å bli en bereiste 7 åring, her på hurtigbåten på vei til Trondheim


Her fra grillhytta til Jostein og Audhild, pølse på grillspyd som er spikket av pappa.


Vi prøvde oss på fisking men det var ikke vår dag, ingen fisk å få.


Det er nok bare å komme ned fra stolen der nå Sandra, nå begynner værdagen. En uke å komme tilbake i et vant gjenge før skolen begynner.

Men vi er begge enig om at vi nå må tilbake til Mamma, Bussky med 3 små kattunger, Lucky, Buddy og Shiva.

Det blir en lang tur men i morgen er vi der.






2 kommentarer:

Min pensjonisttilværelse sa...

Når dettecskrives er dere snart fremme i Bangkok. Koselig å ha dere på besøk, og vi savner Sandra. Godt det er bare noen måneder til vi sees igjen.

BrittB sa...

Så fint dere har hatt det på ferie i gamlelandet!
God tur tilbake! Etter en laaaaang reise er det sikkert godt å komme hjem igjen! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...